Шпаргалка з літератури, став ❤ Псевдоніми: Іван Багряний (Іван Лозов’ягін) Іван Карпенко-Карий (Іван Тобілевич) Леся Українка (Лариса Косач-Квітка) Марко Вовчок (Марія Вілінська) Микола Хвильовий (Микола Фітільов) Олександр Олесь (Олександр Кандиба) Остап Вишня (Павло Губенко) Панас Мирний (Панас Рудченко) Присвяти: М.Коцюбинський – «Intermezzo» (Кононівським полям) Т.Шевченко – «Кавказ» (іскрєннєму моєму Якову де Бальмену) «Гайдамаки» (Григоровичу на пам'ять 22.04.1838) «Катерина» (Жуковському) М.Хвильовий – «Я (Романтика)» («Цвітові яблуні») Г.Тютюнник – «Три зозулі з поклоном» (Любові всевишній) Празька школа: Євген Маланюк Шістдесятники: Василь Симоненко, Іван Драч, Григір Тютюнник, Ліна Костенко Письменники-емігранти: І. Багряний, Є. Маланюк, У. Самчук, В. Барка, Т. Осмачка, О. Олесь Дисиденти: Василь Стус Стопи: двоскладові: хорей ( U —́ ); ямб ( —́ U ); спондей ( —́ —́ ); пірихій ( U U ) трискладові: дактиль ( —́ U U ); амфібрахій ( U —́ U ); анапест ( U U —́ ) Види лірики: 1) громадянська (політична) – опис подій суспільно-політичного життя; оспівування відомих історичних осіб, виявлення патріотичного почуття, любов до Батьківщини; 2) філософська – відображення проблем буття людини та суспільства (життя і смерть, любов і ненависть, призначення людини у світі); 3) пейзажна – роздуми і почуття поета, викликані картинами та явищами природи; 4) інтимна – переживання героя, пов’язані з його особистим життям. Цитати: Іван Вишенський «Наближається до кращих взірців барокового стилю» Д. Чижевський Григорій Квітка-Основ’яненко Т.Шевченко вважав Г. Квітку- Основ’яненка засновником нової української прози. Тарас Шевченко «Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культурі» І. Франко Пантелеймон Куліш «Куліш – перворядна зірка в нашому письменстві, великий знавець української мові, а притім добрий знавець язиків і літератур європейських народів» І. Франко Марко Вовчок «Основоположниця дитячої української прози» Панас Мирний «Корифей української прози» Ольга Кобилянська «Гірська львиця» «Велика українська письменниця, бо час нічого не заподіяв її творам, а тільки утвердив їх в нашому народі» В. Земляк «Пишна троянда в саду української літератури» М. Старицький Михайло Коцюбинський «Сонцепоклонник» «Його проза - це синтез народності і гуманізму, воістину загальнолюдського масштабу інтереси, глибинність естетичного змісту, рівне мислення, вивершеність образів, найяскравіші грані майстерності, завдяки чому твори Коцюбинського – це і духовний образ, і суть буття народу, його жива історія, великі гуманістичні уроки, мрія про будучину» П. Кононенко Павло Тичина «Шукання й шукання, праця і вимогливість, і, нарешті, вміння з безконечного плину образів відібрати найсвіжіший, наймісткіший, наймузикальніший» О. Гончар Володимир Сосюра «Глибинно-бентежний березень та замріяно прозорий вересень» М. Стельмах Микола Хвильовий «Основоположник української прози ХХст.» Іван Нечуй-Левицький «Всеобіймаюче Око України» Остап Вишня «Король українського тиражу» «Остап Вишня – справжній мисливець і при тому поет полювання» М. Рильський Андрій Малишко «Солов’яне серце України» Іван Драч «Сонячний поет» Василь Стус «Поезія Василя Стуса – наскрізь людська і людяна, вона повна піднесень і падінь, одчаїв і спалахів радості, прокльонів і прощень, криків болю й скреготів зціплених зубів, зіщулень у собі і розкривань безмежності світу» Ю. Тевельов «Цільність і всеохопність… патріотизму» М. Коцюбинська Є. Маланюк «Імператор залізних строф» Де розгортаються події: 1) у Тополівці – Україна в огні 2)у Харкові – Мина Мазайло 3)у Семигорах – Кайдашева сімя 4)у Пісках – Хіба ревуть воли як ясла повні 5)в Україні, Сибіру й Петербургу – Сон 6)біля Кононівки – Інтермеццо 7)на хуторі Хмарище, у Києві, Ніжині – Чорна рада